Friday, November 30, 2018

ඇගේ කතාව

එලිසබත් ඈන් ස්මාට් ඇමරිකානු තරුණියක්.
2002 වසරේදී ඇයට වයස අවුරුදු දහ හතරයි.බ්‍රයන් ඩේවිඩ් මිශෙල් නමැති අපරාධකරුවා ඇයව ඇගේ නිවසේ සිටියදී පැහැර ගෙන යන්නේ 2002 දී.
පුරා මාස නවයක් ඔහු හා ඔහුගේ බිරිඳ මේ දැරිය සිර කර තබා ගන්නවා පමණක නොව ඇයව කායික ,මානසික හා ලිංගික අපයෝජනයට ලක් කරනවා.
මේ ඇයට සිදු වූ දේ  ගැන විස්තරයක්  නොවෙයි .
මේ ඇය කියන කතාවයි.
මේ වචන ඇගේ වචනවල සිංහල පරිවර්තනක් පමණයි.
"මා ගලවාගත් දිනට පසුදා උදේ මගේ අම්මා මට ජීවිතේ ලැබුන හොඳම උපදෙස මට දුන්නා.
මම හැමදාමත් අම්මාට ඇහුම් කන් දෙනවා.ඇගේ උපදෙස් පිලිපදින්න උත්සාහ ගන්නවා.(එහෙම කරගන්න බැරි වෙන වෙලාවලුත් තියෙනවා )
ඇය කිව්වා "එලිසබත් , මේ මිනිස්සු ඔයාට කරල තියෙන්නෙ ලොකු විපත්තියක්, ඒක කොච්චර නරක නපුරු දෙයක් ද කියලා විස්තර කරන්න මට වචන නැහැ.ඒ අය ඔයාගේ ජීවිතෙන් මාස නවයක් හොරකම් කරගත්තා.ඒ මාස නවය ආයෙ කවදාවත් ඔයාට ලැබෙන්නෙ නැහැ.
ඒත්...
ඒ අයට ඔයාට දෙන්න පුලුවන් හොඳම දඬුවම තමයි සතුටෙන් ජීවිතේ ඉදිරියටම යන එක.ඔයාට ජීවිතේ  ඕනකරන  හැම දෙයක් ම ළඟා කරගන්න එක.
මොකද කියනවනං ඔයා වෙච්ච දේ ගැන දුක් වෙනවනං ඒ අතීතය බදා ගෙන ඒකෙම ඇලිලා ඉන්නවා නං ආයෙ ආයෙ ඒක මතක් කර කර විඳවනවානම් ඒකෙන් වෙන්නෙ ඔයා ඒ මිනිස්සුන්ට ඔයාගේ ජීව්තේ තව තවත් හොරා ගන්න ඉඩ දෙන එක.
ඒ අපරාධකාරයො වෙනුවෙන් එහෙම කරන්න කොහොමත් ම වටින්නෙ නෑ.ඔයාගේ ජීවිතෙන් තව එක තත්පරයක්වත් ඒ වගේ මිනිස්සු වෙනුවෙන් නාස්ති කරන්න ඕනෙ නෑ.
ඉතින් ඔයා සතුටින් ඔයාගෙ ජීවිතේ ඉස්සරහටම යන්න ඕනෙ.
නඩු විභාගයේදී නැවත ඒ අපරාධකරුවන්ට මුහුණ දෙන්නට වීම ගැන එලිසබත් ඉන්නෙ චකිතයකින්.තමන්ට වද දීපු පුද්ගලයා දැක්කම තමන්ට මොනවා හිතෙයි දැයි ඇයට හිතා ගන්නට බැරි වෙනවා.
නමුත් මාංචු සමඟ ඔහුව දකින ඇයට හැඟෙනවා ඇය අම්මාගේ උපදෙස් අකුරටම පිලි පැඳලා තිබෙන බව.
..........මට තේරුම් යනවා තවදුරටත් ඔහුට මගේ ජීව්තයට බලපෑමක් කරන්නට බැරි බව.මට දැනෙන ශක්තිමත් හැඟීම හරිම අපූරුයි.............
නඩු විභාගයේ තීන්දුව ඔහු වරදකරු හැටියට ලැබුනු අවස්ථාවේ එලිසබත් ගෙන් නඩු කාර තැන අහනවා ඔහුට කියන්න යමක් තියෙනවද කියලා.
........මම නැගිටලා කිව්වා ඔහුගෙන් තවදුරටත් මගේ ජීවිතයට බලපෑමක් ඇත්තෙත් නැහැ.ඇති වෙන්නෙත් නැහැ.මම බොහොම අපූරුවට ඉස්සරහට ජීවත් වෙනවා කියලා....
.......මම තේරුම් ගත්තා අපි සමාව දෙන්නේ අපිට වැරැද්දක් කරපු අය වෙනුවෙන් නෙවෙයි අපි වෙනුවෙන් කියලා...
....ජිවිතේ තිබෙන්නේ ජීවත් වෙන්නයි.
ඔබට මොන දේ වුනත්, ඔබේ අතීතයේ මොන දේ වුනත්, ඔබගේ පසුබිම කොයි වගේ වුනත්...අපි හැමෝටම  සතුටින් ජීවත් වෙන්න අයිතියක් තියෙනවාමයි...
....ජීවිතේ අයහපත් දේවල් වෙන්න බැරි නැහැ.
ඒත් ඒ දේවල් වලින් අපව හඳුන්වාගන්නට හෝ අපව විනාශ කරන්නට දෙන්න අවශ්‍ය නැහැ...
....ඔව් හැමදාමත් මිනිස්සුන්ට මාව මතක තියෙන්නෙ "කිඩ්නැප් කරපු ගෑනු ලමයා "කියලා වෙන්න පුලුවන් .ඒකට කමක් නැහැ .....
මොකද මම දන්නවා මම කියන්නෙ ඒ හැඳින්වීම විතරක් නෙවෙයි කියන එක.
ඔවු මට එහෙම දේකට මුහුණ දෙන්න වුනා.
ඒත් ඒ දේට මාව නවත්වන්න බැරි වුනා.
ජීව්තේ මම ඉදිරියට යන එක, විවාහ වෙලා පවුලක් ගොඩ නගන එක, වෙනසක් වෙනුවෙන් ,ගැහැනු අය ,ගැහැනු ළමයි, මේ වගේ කරදරයක වැටුනු හැමෝම වෙනුවෙන්හඬ නගන්න මේ වගේ ඉදිරිපත් වෙන එක නවත්තන්න ඒකට පුලුවන් වුනේ නැහැ.
ඔව් .මේ වගේ සිදුවීම් අපේ ජීවිතවලට වෙනස් කම් එක් කරනවා.අපේ ජීවිත වෙනස් විදිහට හැඩ ගස්වනවා.
නමුත්  මේ සිදුවීම්වලට ඔබේ ජීවිතය ගැන තීරණය කරන්නට බැහැ.
මොකද ඔබේ ජීවිතේ ගැන තීරණය වෙන්නේ යම් සිදුවීමකට ඔබ ප්‍රතික්‍රියා කරන විදිහ , ඔබ ගන්නා තීරණ උඩයි.
ඉතින් මම ඔබට කියන්නෙ..
ඔබ මොන දේට මුහුණ දුන්නත්..
ඔබට මොනදේ කරන්නට වුනත් ..
මතක තියා ගන්න
ඔබ කවුද කියලා තීරණය කරන්න අයිතිය තියෙන්නෙ ඔබට විතරයි..
ඔබේ ඉරණම ලියන්න පුලුවන් ඔබට විතරමයි..

No comments:

Post a Comment